5+2 věci, kde by byl Babiš užitečnější

Nebudu tu rozhodně rozebírat nějaké finanční a politické záležitosti, protože já rozhodně nejsem člověk, co by se do toho měl míchat, když o tom nic neví a už vůbec tu ze sebe nebudu dělat nějakého politického mága, protože jsem si přečetla pár článků na lidovkách, novinkách a v právu. 

Dnes jsem se ale dozvěděla o nové kampani (vůbec ne předvolební, volební, politické) z dobrého a čistého srdíčka našeho pana ministra financí Adreje Babiše.


Babiš chce rozdat 52 milionů na dobrou věc. Lidem, kteří to potřebují, mají možnost napsat na stránkách www.52milionu.cz tip, komu a proč by měl přispět právě on. No já vlastně neříkám, že je to špatné (úžasná taktika pro méně chytré osoby, aby ho volily do dalšího období, protože když se někteří nechali oblbnout koblihou, kolik lidí se oblbne milionama?), ale vážně tu nejsou do očí bijící a potřebnější záležitosti, které by potřebovaly financovat, než lidi s dluhy... protože co si budeme, podle mě těch se tam objeví nejvíc. 

A to je přesně to... proč nepomoci tam, kde je to více potřeba, pro lidi, kteří to víc potřebují a za svůj osud a situaci nemohou? Pokud si někdo naseká dluhy a exekuce, tak je to jeho volba, jeho počin, může si za to sám a jenom sám. Neříkám, že se nemohlo stát, že byl v nelehké situaci a tím byl donucen si půjčit, ale o tom později. Teď tu mluvím o těch bláznech, kteří si dokáží půjčit 20 tisíc u nebankovní společnosti na nový telefon, počítač nebo dárky k Vánocům, nesplácí a šup, za chvilku se to vyšplhá na 100 tisíc. Ale proč? Je to životně důležité?

Člověk by měl přemýšlet o svých rozhodnutích mnohem víc, než doposavaď dělá. Přemýšlet o důsledcích, a jak to jeho samotného a jeho okolí ovlivní.

Tak už se konečně dostaňme k jádru článku.

Jak už jsem řekla, nebudu to tu rozebírat z politických hledisek, ale pojďme se podívat na 5+2 věcí, do kterých je potřeba investovat a lidi zaopatřit, místo vymýšlení takovýchto kampaní. (A už by si nemusel Andrej stěžovat na zaneprázdněnost, protože by to bylo mnohem méně papírování a vypisování, čtení a probírání se inzeráty o tom, jak ,,Hej Andy, já potřebuju ty prachy!"

Důchodci
Co bude dělat babička, když ji umře dědeček, když spolu měli důchod dohromady, aby vyšli, jestliže děti nemají nebo děti mají, ale ty nemají zájem? Babičce dá důchod sotva na pokrytí nájmu, ale z čeho pak bude žít? Jíst? Kupovat léky? Kde skončí, když o ni nebude mít nikdo zájem, protože co s takovým starým člověkem, který už pro společnost nemá cenu? Proč není žádné zřízení na pomoc takovýmto důchodcům? (Kteří ještě nejsou stavěni na to, aby odešli do pečovatelského domů nebo domova důchodců, které praskají ve švech a to nejsme ve stádiu, kdy bude pomalu půl populace v důchodu.)

Matky samoživitelky
Co když se žena zamiluje do nesprávného? Z čiré lásky zplodí děti, jenže mizí peníze, mizí muž, děti ale zůstávají. Neoblékají se do vzduchu, nejí a nepijí vzduch, nežijí jen tak... na dobré slovo. Matka na mateřské dost dobře nedokáže obstarat dost peněz na to, aby se jim vedlo. Nikdo nemluví o tom, že by se jim vedlo hodně dobře, měly na to jezdit na dovolenou a kupovat drahé hračky, ale měly na to, aby matka koupila jídlo, zaplatila nájem a účty za elektriku a vodu. Měly základní podmínky k životu. Proč nepomoct jim? Proč nevystavět třeba nové domy, kam by se mohly matky přestěhovat, kde by nebyl šílený nájem a rodina by mohla v klidu žít. Proč existují šílené azylové domy, kde za ně chtějí, to teda chtějí, pěknou pálku a dobré bydlo to rozhodně není. Přelidněné, špinavé a zavšivené ubytovny? Proč se nemyslí na budoucnost našich dětí?

Děti z dětských domovů
Co děti, které nemají rodinu, aby jim pomohla? Mně je za pár měsíců 20, to by znamenalo, že, pokud bych byla vyučená, jsem už 2 roky z domu pryč,pokud bych byla na maturitním, je to rok. Jenže já mám rodinu, která za mnou stojí, podporuje mě a nechává mě dál studovat a i kdyby ne, měla bych nebo neměla práci, stále bych mělo to teplo doma, jídlo a vodu. Měla bych všechno. Co děti, které prostě děcák vyšoupne, na poděcákových organizacích bude plno, co se stane s takových jedinců? Co z nich bude? Proč nevytvořit lepší zázemí a víc místa pro rozlet? Oni přeci nemohou za to, že jim rodiče zemřeli, onemocněli nebo se z nic stali takové hyeny a kukaččí rodiče, kteří se prostě o své děti dobrovolně přestali starat a už je nezajímají. Vždyť to snad taky ani není skutečné! Všichni si zaslouží dobrý život.

Vzdělání pro chudé
Co si budeme povídat... vzdělání není pro každého, ať už se to týká inteligence, kdy je jasné, že člověk, co se sotva vyškrábal ze základní školy, tak nebude plánovat maturitu, no a člověk, co se sotva doškrábal k maturitě, se nebude hlásit na vysokou školu, ale co takoví, kteří mají výborný prospěch a mohli by to být skvělí doktoři, fyzici, farmaceuti, kteří hledají nové alternativy léků a nové medikamenty, které člověk potřebuje, různá povolání, která nejsou pro každého a je potřeba opravdu chytrých lidí! Někteří prostě svou šanci nedostanou, protože jim rodina nemůže zajistit peníze pro studium, nebo naopak rodina potřebuje, aby pracoval a pomohl té rodině. Peníze jsou začarovaný kruh.

Nemocní
Pojišťovny toho platí spoustu, ale ne všechno a rozhodně ne nemoci, které nejsou civilizační a nemá je každý druhý. Stále vidíme sbírky pro nemocné, na různé operace nebo pomůcky pro lepší život. Proč se víc peněz nedá tohle? Proč se nepomůže těm, kteří to opravdu potřebují? Člověk bez auta přežije, přežije bez nového telefonu, přežije bydlet v byte se starým jádrem, ale přežije bez zdraví? To je to nejdůležitější a celkově do zdravotnictví by se toho mělo dát mnohem a mnohem více.

Vybrala jsem podle mě 5 nejdůležitějších odvětví, do kterých by se mělo více investovat a více jak 50 milionů je opravdu ranec peněz! (Nepomůže to všem, ale rozhodně to dost lidem, když to člověk nebude vyhazovat jen tak.)

Avšak dodala bych ještě dvě malá odvětví, které by se také mohlo věnovat více pozornosti.

Zvířecí útulky
Jak vypadají útulky? Jak je postaráno? Samozřejmě, že jsme rádi, že to alespoň vypadá tak, jak to je a ty zvířata nelítají po ulicích a nejsou bitá a týrána, ale vždycky je možnost jim dát lepší domov a zajistit lepší podmínky. A množírny? O tom je šílený jen mluvit. Všichni to máme v podvědomí a měli bychom s tím bojovat a razantně to změnit. Kdyby ta zvířata alespoň žila jako zvířata a ne jako věci v kleci.

Lidi bez domova
Já vím, že většina jsou to alkoholici, feťáci, můžou si za to sami a tak, ale je i spousta bezdomovců, kteří prostě v životě udělali špatný tah a skončili s holým zadkem. Sama znám pár takových lidí, kteří i přes svůj osud chodí v (rámci možností) čistém, nejsou špinaví a smradlaví, snaží se stále žít nějak kultivovaně. A jsem si jistá, že kdyby dostali nějakou počáteční šanci, mohlo by jim to úplně změnit život. Člověk ale musí chtít.

Tohle je čistě můj názor a pohled na věc. Smyslem článku není řešit tu kampaň, ale řešit to, kam by mohli jít peníze, aby pomohly víc, než by mohly pomoc s tím, co Babiš vymyslel.

Zajímá mě váš názor a to, kam byste poslali 52 milionů, kdybyste měli někomu pomoc.


Previous
Next Post »
4 Komentar
avatar

Super článek ! Určitě to je nějaký tah, člověk by jen tak nerozdal tolik peněz, i když vlastně ani nejsou jeho. Ale dejme tomu. Sama jsem mu psala tip na malou nemocnou holčičku, kterou nijak neznám, ale prostě jsem to zkusila. Ale že bych šla někoho volit? Ani náhodou. I kdyby rozdal tisíce milionů. Myslím, že takové peníze se dají investovat i dobře (i do toho co píšeš ty :))

http://www.veronicas-life.com/

Balas
avatar

Je to tah, to je jasný. Nepřiznaná předvolební propakanda toho, jak je super.
Uvidíme, třeba se mezi odměněnými objeví i někdo, kdo to skutečně potřebuje, doufejme. :)
Díky za komentář. :)

Balas
avatar

Konečně jsem našla tvůj blog, hehe.

Upřímně mám Babiše docela ráda, protože mi příjde ze všech těch politických kreténů nejlepší. Ten, který má aspoň chytré nápady (až pro své či jiné dobro) a snaží se nějak tenhle stát postavit na nohy.

Tohle je vcelku dobrý nápad a jsem zvědavá, kam je použije. Uvidíme, ale snad to nebude lidem s dluhy, ale pro více vážnější lidi.

Balas
avatar

Jé, to je milé. :)
Tak úplně nesouhlasím s tvým názorem, že je super. Donutí všechny řádně platit daně (to není špatný, rozhodně ne), ale sám si koupí takový dluhopisy ještě ze svý vlastní firma tak, aby je nemusel danit a ušetřil přes 90 milionů korun? To mi tak super fakt nepřijde. :D
Zatím zprcovává žádosti, tak jsem zvědavá. Aby to náhodou netrvalo tak dlouho, že na to všichni už zapomenou.

Balas