Kruhy / Rings (2017)

"Sedm dní."

Psala mi nejlepší kamarádka ,,Hele dneska jsem v práci (dělá v kině), tak mi přijď pomoct a pak půjdem na film, dávaj nějakej horor. Další díl Kruhu, tak to zkusíme." Jsem hororový milovník, takže jak jsem o tom slyšela, mohla jsem jen souhlasit. Kruh byl jediný film, který jsem dávala s těžkým vědomím. Viděla ho jednou, tak 8 let zpátky a znovu si ho nepustila. (Teď už chápu, že to bylo si z důvodu, že i když jsem byla dost naučená, protože na tento žánr koukám prakticky od mala, jsem to ještě v 10-11 letech nezkousla, jenže to vím až teď.) Tudíž jsem šla s obrovským nadšením a ještě většími požadavky na strach!

Tak se pojďme podívat na to, jak jsem byla potěšena nebo zklamána.
(Věty označené hvězdičkou obsahují menší spoiler z filmu Kruh, ale myslím, že pokud si to přečtete, aniž byste první díl neviděli, tak se tolik nestane. Každopádně jste byli varováni.)


V anotaci se píše něco o tom, že příběh se odehrává 13 let poté, co se staly události z prvního dílu. Studentka Julie se bojí o svého přítele Holta, který se posledních pár dní chová podivně. Později zjistí, že udajně viděl jakési zvláštní video, které se skládá z nenavazujících, podivných a strašidených scén. Ještě podivnější je však hovor, který se dostaví těsně po shlédnutí videa - ,,Sedm dní, sedm dní a zemřeš." Na video se ze zvědavosti podívala. Později ji došlo, že jediná šance na přežití je, když začne pátrat po původu a důvodu onoho videa. Chce rozšifrovat vzkaz, který je v něm.

Já osobně jsem z filmu dost na vážkách. Rozdělila bych si film na dvě složky. Na první, která mě lákala nejvíc, a to je strach, navození nepříjemných pocitů, červíček, který mi vrtá hlavě a prostě to, proč lidi koukají na horory, aby se báli. A druhou, která bude řešit obsahovou stránku filmu.

Pokud chcete jít na film proto, abyste se báli, tak na to zapomeňte. To si pusťte V zajetí démonů nebo Sinister, rozhodně z toho budete mít větší prožitek. Pro člověka, který se bojí vůbec koukat na tento druh filmu, tak to bude drasťák, lekačky nechybí, ale já jsem prostě jen seděla a v duchu si říkala ,,Teď jí něco stáhne dolů. Teď se zhasnou světla. Teď umře. (Vymýšlím si, samozřejmě)." To mě nedostalo. Chybělo mi to napětí, které jsem očekávala. Chyběly mi nepředvídatelné zvraty a akce. Bohužel. (Ale zase můžu říct, že kamarádka mě jednou polila colou a dvakrát rozsypala popcorn, když se lekla. Srábota.)

Když bychom braly čistě děj, tak první 2/3 filmu se nic neděje a kdybyste si o něm jen něco přečetli a pustili si podledních 30 minut, bude vám to stačit. Je tam i spousta jasných věcí, kdy si říkáte ,,Vždyťo to znaměná tohle! Proč vám to nedochází?" A za půl hodiny postava prohlásí ,,Už vím, co to znamená!" A vy si klepete na čelo. 
Nemůžu říct, že to neměli hezky navázaný z předchozího dílu. Řešilo se tam hlavně to, *odkud se vzala Samara, protože kdo ji zabil a co s ní dělali, to víme. Její adoptivní rodiče byli svině, ale nikdo přesně nevěděl, jak se dostala do toho syrotčince, odkud pochází, kdo jdou její rodiče a proč vlastně bylo vše tak, jak to známe z prvního dílu.* Rozhodně musím říct, že dávám palec nahoru za konečný děj. I úplný konec byl super. I když z části si musíte něco domyslet sami. A to já nemám ráda.
*Ještě bych dodala, že vylézání Samary z televize má úplně jiný rozměr. Efekty jdou rozhodně dopředu.*


Na závěr bych asi řekla to, že kdybych si lístek platila, byla bych naštvaná, že jsem 150 korun vyhodil za něco takového. Kdybych si to stáhla nebo na to koukala online, nelitovala bych strávené hodiny a půl u toho, ale znovu bych si to nepustila.

Z 10 bodů bych tomu dala 3, maximálně 4, ale rozhodně mě navíc nenadchl.

Previous
Next Post »
14 Komentar
avatar

Horory nemám vôbec rada, ešte teraz si pamätám ako som sa bála Scary Movie. Trailer som videla pred filmom Split a stačilo mi. Neviem, či ma to vystrašilo, skôr som rozmýšľala nad tým, že je to ďalší film o tom istom príbehu. Avšak, je to iba môj dojem, keďže som tento film nevidela.

IVANNA/IVANXNA.BLOGSPOT.SK

Balas
avatar

Horory nemám vůbec ráda, jelikož umím sama sebe tak vyděsit, že někdy musím v noci i rozsvítit :D Občas mě přítel k něčemu přesvědčí, naposled to byla Mama (což vypadalo peckovně podle traileru, ale jinak nic moc) a Babadook, což byla teda hrozná blbost. Vlastně se mi líbilo jen Osvícení, ale to už se současnými horory nemá nejspíš moc společného.

Balas
avatar

Tento film mě vůbec nebavil, první a druhý díl super, ale toto vůbec :(

https://lifeordreamidiots.blogspot.cz/

Balas
avatar

Scary movie ale není horor. Každopádně chápu, někdo na tom není. A posle mě stačil jeden film, druhý se ještě dal akceptovat, tohle už bylo zbytečné. :)

Balas
avatar

Mama teda byla taky špatná, s tím souhlasím, no a babadook neznám, ale pokud je to kravina, nebudu hledat. :D
Najít v dnešní době kvalitní horor je velice těžké, bohužel.

Balas
avatar

Druhý si už téměř nepamatuji, ale první byl fajn. Něco nového, ale nechala bych to u toho prvního a dál na tom netěžila. Zklamání pro všechny.

Balas
avatar

Dík za recenzi.
Nejlepší horor, který jsem kdy viděl, byl starý český Drákula. To byla jen taková nízkonákladová televizní inscenace, ale šel z toho skutečný strach a děs.
Milan

Balas
avatar

Film jsem neviděla, ale stačila mi kniha, také dost děsivá.

Balas
avatar

Na horory nekoukám, hold jsem trochu paranoidní a pak se bojím na každém kroku. Původní kruh jsem viděla jen v nějakých ukázkách, ale nikdy celý, takže aspoň vím, že ten nový nestojí za to měnit názor na horory a jít na něj do kina :)
Inspiration by Linda

Balas
avatar

Rozhodně nestojí za to, abys ho viděla, pokud tě horory nezajímají. Pokud bys snad chtěla na něco se kouknout, doporučuji V zajetí démonů nebo Sinister, který jsem v článku připomínala. :)

Balas
avatar

Taky se na něj chystám, tak uvidím :)

SmileThess

Balas
avatar

Za me nedoporucuju, ale 100 lidi 100 chuti :)

Balas
avatar

Na kruhy jsem chtěla jít, nakonec vyhrál Lék na život, který měl hodně dobré hodnocení. Ale jestli bych tento film doporučila, nevím. Je to jeden z těch filmů, které se celou dobu ubírají tím správným směrem a nakonec skončí a člověk si řekne "WTF?"
Sinister je podle mého nejlepší horor vůbc:)
...Instantní krása...

Balas
avatar

Se Sinisterem souhlasím, já se hororů nebojím, ale tady u toho vím, že jsem volala kamarádce, aby se mnou mluvila, když jsem potřebovala jít z obýváku do pokoje, všude zhasnout a zalézt pod peřinu. :D

Balas