Deník zoufalého maturanta #1



A je to tady, je tu rok 2017 a tudíž už nemůžu říkat ,,No jo, příští rok maturuju, ještě je času habaděj!" NENE, teď už to je ,,Letos maturuju, az pár měsíců a neumím nic!" Ale o tom si napíšeme jindy, teď si probereme první problémy, které přicházejí, když se ocitnete v posledním ročníku střední školy.


Maturitní předměty

Při prvním dni ve škole se na tebe všichni z katedry sesypou a ty slyšíš, jak jeden přes druhýho se ptá ,,Z čeho chceš maturovat?" - ,,Ty to ještě nevíš?" - ,,To musíš vědět! Za chvilku podáváš přihlášky!"
No a vy na ně tak jako koukáte a hlavou vám prolítávají myšlenky, že vám to je vlastně fuk a že na to ještě máte tři měsíce. Haha, uteče to jako voda.

Vysoká škola

Zrovna teď mám přesně 28 dní do odevzdání přihlášek na vysokou a víte vy co? JO, NEVÍM KAM! Chtěla bych studovat spoustu oborů, ale ruku na srdce, dobré známky v půlce čvrťáku nenahrabou to, jak jsem zmrvila druhák a třeťák. Jsem prostě lenoch a salámista, protože ono to přece nějak dopadne, ale na vysokou berou jedničkáře. Ale přejme mi štěstí, snažila jsem se vybrat školy, na který můžu s čistým štítem a tím, že po mně nechtějí známky.

Nehledě na to, že je tu další kámen úrazu pro maturanty, nejen to, že neví kam, ono se o těch školách dovědět je taky sranda. Učitelské noviny, časopis s výběrem škol, je tak nepřehledný, že se v tom nevyzná nikdo, na internetových stránkách škol toho taky člověk moc nevyčte (což mě vede k problému, že na jedné škole toho je napsáno tolik, že ani nevím, jak tu přuhlášku poslat, super!) a jezdit všude na DOD taky není dobrý řešení, co se týče času, absence, finančních nákladů a tak dále. No a ty super veletrhy jsou jen v Praze a Brně a tam my, lidi z Krkonoš, máme dost daleko.


Tablo

Věc, na kterou se těší každý, protože vyvěšená fotka, nejlépe s tím nejhorším výrazem, je holt fakt cool. Nebudeme si lhát, že já na ni vypadám opravdu zle. Když říkám opravdu, myslím tím ještě hůř.
Každopádně fotograf, téma a místo. Tři hlavní nejdůležitejší body. Většinou fotograf je ten nejdražší, o téma se serveme a místo nakonec samo vyplyne. Je to rychlovka, všichni spokojení, že je to za nimi a pak už se jen obávat fotek. A když fotograf řekne ,,Já vám tu druhou bradu vymažu. Jo a vyretušuju ten jebák na čele, nebojte!" Tak veřte, že to ten hajzl neudělá!


Stužkovací večírek

To je vlastně téma, které bych měla řešit jako jedno z první, protože to je věc, která se řeší už od začátku záři, protože se slaví v půlce řijna a ono se nezdá, ale je to hned. I přesto, že se začne tak brzo, nakonec vám stejně objednané propriety stejně nestihnou přijít. (Protože kupovat to tady, když to použiješ na fotku, to je zbytečnost.) Téma se řeší douho, protože tohle už bylo, tohle je divný, na tohle lidi nemaj kostým a věci, tohle se jim zas nelíbí a nakonec stejně skončíš u retra nebo hippie. Čest třídám, který vymyslely něco lepšího. 

Maturitní ples

Vyvrholení studenstkého života bych si rozebrala jako jednu velkou kapitolu, protože je opravdu vydatný. O ples tolik nejde, protože pokud máte šaty, do kterých se vejdete, že Veroniko, zařízenou kadeřnici, tu jedinou úspěšně mám, kosmetičku a koupené lístky pro nejbližší, je to v suchu. Ale všechno okolo...

Předtančení
Jako první bych rozhodně mluvila o předtančení. Jestli se do teď třída pohodla a nebyla rozhádaná, přijde teprve boj. Co budeme dělat, jak to budeme dělat a přece tam nebudu tajtrlíkovat, když budu načančaná a našponovaná v šatech, ne!
My jsme se rozhodli pro video, které mělo ušetřit čas a nacvičováním a nemuseli jsme se složitě převlíkat a na šerpování nepřijít jako ze škatulky. Jenže domluvit se na tématu? A kdo co udělá? A jak to bude vypadat? A kdo to sestříhá? Jupí! (Hlavně jsem poslední, kdo ještě neudělal svou část videa, nechť mě třída v nejbližší době neukamenuje, amen.)

Prezentace
Pokud by si někdo myslel, že takové naházení fotek do prezentace je hračka, tak rozhodně ne u nás! Nedokážete si představit, jak strašně jsem se poštěkali o tom, jakou barvu budu mít pozadí,jestli tam budou fotky z tabla nebo z dětství, jaký rámeček na fotku a jestli vůbec nějaký, no a nakonec jména! Řeknu vám, to bylo bolestivější a namáhavější než porod. Čekala jsem, kdy přiběhne třídní s hadicí a začne nás kropit, abychom vychladli. A TO ŠLO O BLBOU PREZENTACI.


Šerpy
Černá s bílý, bílá s černým, zlatý se střábrným nebo tyrkysová s purpurovou? Pro mě za mě klidně neonově zelená s neonově oranžovou. Aby každý řešil, jestli ta modrá bude ladit s mojí modrou vlečkou a její růžovou gumičkou ve vlasech, no strašný. Člověk s rozumným uvažováním by nad tím mávl rukou a dal by prostě neutrální barvy a šmitec. Ne, my ne, my si musíme vydrápat oči kvůli odstínu šedé.



Půlnoční překvapení
Tak jestli jste se zapotili u předtančení, tak půlnoční překvapení je ještě horší. Nejlepší ze všeho je to, že se dělat třeba vůbec nemusí, ale my jo, my si střihneme 15 minut dlouhé tancování s plyšových kostýmech, protože v nich vůbec není vedro a nikdo nebude po půlnoci už na plech. To, dámy a pánové, bude prdel.

Dál se snad o domluvení na dárku pro třídního, výzdobě a hudbě nemusíme ani bavit. Jedna velká fraška.

Takže bych to rozhodně shrnula jako velmi uvolněné a klidné období, kdy se všichni máme rádi.


A jak to bylo/je/nebo si myslíte, že bude u vás?

Previous
Next Post »
28 Komentar
avatar

Pěkný článek. Já jsem maturovala před dvěma roky a musím říct, že si to pamatuji jako jeden velký chaos. Ohledně přípravy na maturiťák, řešení vysoké, témat k maturitě, půlnočka a ostatních věcí to bylo fakt šílené a už bych to zas řešit nechtěla :D Popravdě jsem si třeba maturiťák ani moc neužila, pořád někde lítáš sem a tam a pak po půlnoci jsi ráda, že si celý večer přežila, ale ty si to užij. A maturita bude v pohodě, tu dáš s přehledem :)
Inspiration by Linda

Balas
avatar

Ve včerejších Hospodářských novinách vyšlo jako příloha hodnocení všech vysokých škol v ČR. A je to dobré, přehledné a vypovídající. Doporučuji prozkoumat.
Milan

Balas
avatar

A teď ty naprosto nepodstatné věci (a věřte, že JSOU nepodstatné):
Tablo: blbiny a skopičiny dělá každý. Zkuste tablo důstojné, retrodůstojné. Pánové v saku, kravatě a bílé košili, dámy v bílé nebo černé halence s perlami. Něco takové má šanci zajmout - blbosti a "směšné" obrázky už dávno ne. Střízlivý a důstojný styl v dnešní době překvapí každého.
Šerpa: patriotismem se nic nezkazí. Jste-li z Trutnova, jak nasvědčuje zveřejněné tablo, pak je věc přeci zcela jasná: bílá s modrou (http://www.trutnov.cz/uploads/Soubory/Styk_s_verejnosti/Trutnov_vlajka.jpg).
Průběh plesu: děláte to pro rodiče. Uvažujte tak, aby se to líbilo rodičům. Všichni ostatní na to brzy zapomenou, i vy sami/y. Ale pro rodiče to má význam.
A hlavně se na tu maturitu učte.
Milan

Balas
avatar

Mě už to taky řádně nebaví, ale jsem spíš salámista, tak to tolik nehrotím, přesto se toho musím účastnit a pak se ukazuje na mě, že se ani nevyjádřím. :D
Já koukala na program, že je tam dost věcí, co dělat, ale my jsme se snažili si to nějak zjednodušit, aby se to dalo. Poté už to půjdeme jen někam zapít. :D
Díky! :)

Balas
avatar

Mám doma už měsíc lidovky s přehledem.

Balas
avatar

Ano, jsou nepodstatné a já to moc dobře vím.
Tablo dávno máme, nechápu, proč mi tu radíte, je dokonce na fotce. Šerpy taky máme, na fotce jsou též (ne stejný ročník, ale je to fotka, která dělala předlohu, jen jiný kytky)
A rozhodně to je náš maturitní ples a nesouhlasím s tím, že si ho nemáme užít my, ale rodiče. Co je to z blábol. Rodiče budou šťastní už jen z toho, že jejich ratolesti se dostaly na maturiřák a budou se mohlit, aby se vůbec dostaly k maturitě. Snad ples je od toho, abychom my oslavili poslední akci před zkouškou dospělosti.

Já se učím a co dělají ostatní, to jde mimo mě. Nehledě na to, že celá maturita je fraška pro inteligentního člověka. Pokud je holt debil, tak to nedá, ani když se to nabifluje. Což je opět jeho problém. Proč chodí do maturitního studia, když na to nemá.

Balas
avatar

hááá, já před rokem!! :D jako s tou vejškou si vybrat.. to taky bylo super, buď sem na ní byla dost blbá, nebo byla někde ve vesmíru a nebo neexistovala :DDD
a normálně vůbec nevím jestli sem chodila na střední, kde jsme měli tablo, prezentaci? :D (a vlastně i pulnoční překvápno, naše třída se ho nezúčastnila :DD)
každopádně držím palce a od maturáku to meeega uteče :DD

Balas
avatar

Vy si to užijete tak jako tak. Každá maturitní třída si to vždy užila a také užije bez ohledu na všechno ostatní. To je jistota.
Milan

Balas
avatar

Vy taky občas nevíte, co povídáte. :)

Balas
avatar

To je mi jasne, ze to utece, ale nestras. Umim vseho vsudy ze 100 otazek mozna 15. :D

Balas
avatar

Ale vím. Velmi přesně vím. Jsem profesně deformován.
Milan

Balas
avatar

Moc pěkný článek. Jako bych se vrátila zpět v čase a znovu si to vše zažívala spolu s tebou. Věřím, že tak to měly každé třídy a taky to tak každá třída bude mít. Jak se říká: "100 lidí, 100 chutí, 100 názorů". Nicméně já jsem zvolila tu cestu, že jsem veškeré toto rozhodování nechala na ostatních.

Mimochodem, držím palce u maturity. :-)

Balas
avatar

Já jsem taky radši ta, která se nevyjadřuje a když už, tak slepičím názor, který už padl a líbil se mi. Zbytečný stresy. :D

Děkuji moc! :)

Balas
avatar

ja som sa teda po organizacnej stranke v maturitnom rocniku nemiesala fakt do nicoho. neriesila som ziadnu temu stuzkovej ani tortu, sampanske, pohare na sampanske alebo ktovie co vsetko este. proste som to nechala na ostatnych, ktori boli sikovnejsi a ja som sa iba zucastnila.
maturitne predmety sme si vyberali este dva roky pred maturitou, takze v maturitnom rocniku som uz mala dost jasno v tom, z coho budem maturovat :D
co sa tyka vyberu vysokej skoly, bola som na jednom veltrhu, ktory sa vlastne vobec nevnimala a na jednom DOD a na tu skolu som potom isla. doteraz neviem, co chcem v zivote robit, aj ked na skole som uz treti rok.

Balas
avatar

Vždyť já raději taky nic neříkám, jen přikyvuji. :D
Jo, sama nevím, co chci a kam chci. Je to děs takhle se rozhodovat. Nikdy jsem nebyla člověk, který přesně věděl, že chce jít tam a tam a dělat tohle a tohle a měl nalajnovaný život.

Balas
avatar

Bylo to stejný, ale s tím, že ostatní už měli ples za sebou a učili se a my ho měli v březnu a řešili sme �� A ve finále? Stejně je to každymu teď fuk. Jo a na maturitu jsem se učila až o svaťáků a to jen na vybrané předměty a mám to jak nic. Keep Calm :D

Balas
avatar

My ho máme 18.února, takže to je raletivne ok, kamarádka ho má někde na koni března, to je fakt blbý. :D
Já se učím pomalu na zkoušky, který máme ve škole, ale stejně to tak nějak šulím, jak to jde, tak toho moc neumím. Čas na učení přijde. :D A máme svaťák teoretiky 25 dní, pokud neberu odběhnout si na didakťák a sloh, na který se stejně neučím a na obhajobu práce, takže pohoda. :D

Balas
avatar

Řeším teď něco podobného :D
Ohledně maturitních předmětů, všichni se ptaj ,,Jak si to tohle můžeš vybrat?" a pořád to mají potřebu komentovat jako by to byla jejich věc :D Taky se neptám každýho, jak si mohl vybrat matiku :D
Tablo jsme dělali prakticky na poslední chvíli, protože jsme ho chtěli mít už na plese. Vypadá sice jinak, ale není to špatný. Ples už jsme taky měli (před týdnem), takže to máme naštěstí za sebou :D Ale ani jsme se moc nehádali, akorát ten poslední týden byly nervy na pochodu, ale všechno hezky vyšlo, naštěstí :) Prezentaci našich fotek jsme na plese vůbec neměli, ale zato jsme měli originální video, jehož příprava zabrala asi 2 týdny :D

Balas
avatar

Taky se lidi ptaj "Proč jsi si vybrala tohle?" No vzhledem k tomu, že psychologie je u přijímaček a můj druhý předmět je ten nejjednodušší, co je, tak jsem si vzala je. Proč taky ne. Nakonec stejně záleží na tom, jestli mám papír a ne na tom, jestli jsi maturovala se zdravotnických předmětů nebo biologie. :D

To je super, že už to máte za sebou. Já za dva týdny touhle dobou budu s nervama na pochodu, protože budeme začínat. A vůbec se na to netěším.

Balas
avatar

U násto bylo úplně to samé :D

Balas
avatar

Není třeba se bát a nervovat.
I ta nejlehčí zkouška na vysoké škole je mnohem, mnohem těžší než maturita. Maturita je jen taková legrácky, aby mládež nevypadla ze střední školy s pocitem, že o nic nešlo.
Takže klid.
Milan

Balas
avatar

Proboha! Když už máte potřebu mi v jednom kuse něco komentovat, tak sakra ty komentáře alespon čtěte! NERVÓZNÍ JSEM Z MATURIŤÁKU NE MATURITY! Raději se do ničeho nepleťte, než komentovat tímto stylem.

Balas
avatar

Pěkně napsáno a shrnuto :D

Já maturovala před...no, je to už delší dobu :D
A vím, že to byl nejlepší a zároveň nejvíc stresující rok. Stužkovák, tablo, maturitní ples -> to všechno bylo náročnější snad než samotná maturitní zkouška, protože jsme měli ve třídě hodně odlišné názory snad na všechno :D

Ale jsem ráda, že už to mám za sebou :D

INKA – lifestyle, focení, líčení, krása, DIY a novinky

Ráda bych tebe a tvé čtenářky pozvala na svou první letošní soutěž na téma „Jaro přichází“

Balas
avatar

No já už se těším, že příští neděli si řeknu "mám vše za sebou" a bude se řešit už jen pomaturitní večírek, kde už jde jen o alkohol a samotná zkouška. :D
A díky. :)

Balas
avatar

Tyjo tak na tohle si pamatuju jako včera a přitom už je to tři roky! Všechno mi to připadalo úplně stejný jako tobě, fakt nekecám, ale nakonec na to vzpomínám hrozně ráda, i na tu maturitu, takže věřím, že i ty to tak budeš mít :))

Balas
avatar

Začínám mít trochu strach. Já jsem sice ve třeťáku, tyhle hrůzy nás budou čekat až příští rok a po přečtení tohoto článku bych radši i příští rok zůstal ve třeťáku. Můj bože! Naše třída se nedokáže ani dohodnout na výběru peněz (za ty tři roky máme 10 000 mezeru)... Jediné, co bychom měli mít už zařízené je místo, fotograf a moderátor. Když vidím, co nás bude čekat, tak... (nebudu sprostý). Abych pravdu řekl, tak se do těchto záležitostí vůbec nechci vkládat. Ať si klidně má třída dohodne co chce, já to odsouhlasím a bude to. Jediné co chci je úspěšně dát maturitu a mít tyhle věci konečně za sebou. Naše třída je plná kluků. Je v ní pouze jedna holka. Jak tak pozoruji, ani ona se do toho moc nemíchá. U nás ve třídě tohle zatím moc nikdo neřeší...

Balas
avatar

Nám hodně platila škola, takže všecny výdaje nás vyšly tak na 10k, což jsme ale vybrali na pouhém házení peněz u šerpování, takže máme ještě spoustu peněz na maturitní večírek. :D A ono to nakonec nebude tak zlé. :)

Balas